vineri, 30 septembrie 2011

When in Rome, part seven

Asa cum am promis, iata ca m-am intors si azi. Cu forte proaspete (sau nu) dintr-o zi puuuutin mai lejera decat cele de pana acum. Azi m-am rugat de sefa sa scadem ritmul putin ca deja scartaiam, asa ca a fost o zi de promenade.


Prima oprire pe ziua de azi a fost la Castelul Sant'Angelo sau Mausoleul lui Hadrian. Nu am intrat, dar ne-am plimbat prin zona prin Piazza Cavour si pe podurile de pe Tibru. Foarte frumoase podurile si arhitectura cladirilor din zona, dar mai frumoasa Dunarea noastra. Castelul mi se pare foarte special cu forma lui eliptica si statuile cu care este ornat. Pana si podul este imprejmuit cu statui de ingeri.
Mi-a placut foarte mult parcul amenajat langa castel. Multi copaci si bancute micute amplasate la umbra si un loc de joaca pentru copii. In rest, aceiasi indieni ca peste tot, cei care vand suveniruri si carti cu Roma. Tot de aici am avut vedere spre San Pietro, dupa cum puteti vedea in poza.

Urmatoarea oprire a fost la Piazza Campo de' Fiori, unde la momentul actual este un loc pentru micii comercianti din Roma, un punct de desfacere a marfurilor. Mi-a placut enorm piata pentru ca vizual este dementiala. Daca stai intr-un colt si ai o vedere de ansamblu poti vedea toate culorile din lume aici. Vanzatori de fructe, de legume, jeleuri, ulei de masline made in Italy si tot felul de sortimente, ceaiuri, flori, genti, macelarii, baruri, terase in stil italian si tot felul de obiecte se pot gasi aici.


Principalul motiv pentru care am venit aici a fost istoria si incarcatura spirituala a locului. In aceasta piateta, pe vremea Inchizitiei se petreceau executiile ordonate de Biserica Catolica. Tocmai de aceea in mijloc se afla statuia filozofului Giordani Bruno care a fost omorat in acea perioada pentru teoriile sale privind heliocentrismul, teorii care in acea perioada erau contestate de Biserica si erau privite ca pe un afront la adresa crestinismului. Cam cat de egocentrist sa fii sa crezi ca Pamantul(adica omul) este situat in mijlocul Universului? Biserica Catolica ar putea sa raspunda la intrebarea asta. Silueta acestuia este indreptata sfidator cu fata spre Vatican, chiar din locul in care a fost omorat. Dupa reunificarea Italiei a fost facut acest monument si Giordani Bruno a fost considerat ca un martir si ca un simbol al libertatii de exprimare.

Boooon, de aici am plecat frumos spre Piazza Navona. Una dintre cele mai cunoscute si mai frumoase piete din Roma si pe buna dreptate. Se intinde pe o mare suprafata si este imprejmuita de ziduri vechi si impunatoare. In piata se afla trei fantani si un obelisc: Cea mai mare dintre ele, Fontana dei Quattro Fiumi (Fantana celor patru rauri) creata de Bernini, si celelalte doua, Fontana del Moro si Fontana del Neptun iar obeliscul este Obeliscul lui Domitian. Inainte, piata era folosita pe post comercial in locul pietei Campo de' Fiori, insa ulterior piata comerciala a fost mutata. Momentan se gasesc o mare varietate de cafenele, trattoria si gelaterii aici si multi artisti vin aici pentru a-si vinde lucrarile.

De asemenea tot aici am avut surpriza sa intalnesc mai multi artisti de strada, stiti voi, oamenii care fac pe statuile si atunci cand le arunci cate un banut in cutia de metal incep sa faca ceva special sau iti multumesc. Tot aici ne-am hotarat sa ne asezam la o cafenea sa degustam un espresso specific italienesc. Si pentru ca sunt absolut obsedata de tiramisu, a trebuit sa imi comand si asa ceva si ma bucur nespus ca am facut-o. A fost cel mai bun tiramisu din viata mea, categoric al doilea fiind cel de la Gradina Verona de cand am fost cu don'soara Mihaela si pe care vi-l recomand tuturor.


Ultima oprire a fost la Piazza del Popolo si cu strada adiacenta via Corso. Locul asta are o istorie speciala si destul de interesanta. Se spune ca in aceasta piata, pe locul in care biserica a fost construita, a fost inmormantat imparatul Nero la poalele unui nuc impunator. Oamenii din vecinatatea acestui loc se plangeau cum ca fantoma imparatului ar fi posedat un corb care ii bantuia pe oameni, asa ca oamenii ar fi cerut taiarea acestui copac, arderea lui si construirea unei biserici pe locul acestuia pe exorcizare. Biserica a fost construita din banii poporului fapt care a dat numele acesteia, Santa Maria del Popolo si numele pietei del Popolo.

 Initial trebuia sa vizitam biserica de aici, adica pentru asta venisem in mod special, cu toate ca m-am saturat de bisericile de aici dupa cum v-am spus, dar meh. Ordinele au venit de la sefa. Am avut o mica surpriza si am aflat ca in intervalul 12-16 biserica era inchisa. What to do, what to do? Am luat-o la pas frumos pe Via Corso sa trecem in revista rapid si Mausoleul di Augusto care era prin zona. Dar ghici ce, am avut o groaza de distractii pe aici tinand cont ca strada este plina de magazine. Am ajuns si la mausoleu, l-am vazut rapid, apoi ne-am intors pe strada si ne-am plimbat prin magazine. Marele nostru noroc a fost ca am prins la cateva reduceri si ne-am rasfatat si noi putin ca dupa asa drumetii meritam si noi niste cadouri. Am gasit intre timp si un magazin de jeleuri. Heaveeeeeeeen direct! Am luat cateva din fiecare, cele mai interesante si abia astept sa le degust. O sa pun si poze sa vedeti cat de dragute sunt. M-am indragostit de ele pur si simplu. Aaaa si o sa mai pun si poza cu inghetata de azi ca tot v-am promis ca o sa fac poza la inghetata, asa ca m-am tinut de cuvant intr-un final.

 Altceva nu stiu ce sa va mai zis despre astazi. Iar m-am intalnit cu prietenii mei in autobuzul 135, manele la greu, si astazi s-a mai uitat si una urat la mine. Asta pana i-am intors si eu privirea si s-a facut ca ploua. Insignificant, anyway.

Well, azi a fost ultima zi in care v-am scris de aici, din Roma, dar o sa mai urmeze si maine ultima parte pe care o sa o scriu din Bucuresti. Sper ca v-a placut micul meu jurnal de calatorie de aici si nu v-am plictisit prea tare cu detaliile mele inutile, dar eu una m-am distrat scriind in fiecare zi despre locurile pe care le-am vazut si sper sa mai repet figura. V-am pupat!



P.S. Ca sa vedeti pozele la dimensiunea lor initiala, dati click pe ele. Asa mici nu prea se vad, dar arata postarea mai normal.

Niciun comentariu: