marți, 27 septembrie 2011

When in Rome, part five

Si iata ca iar a venit momentul sa scriu despre ce am facut azi. Azi a fost vremea pentru vizitat Roma antica. Nu am putut sa ajung pe Via Appia Antica azi sau pe la catacombe, dar am vazut Forumul roman indeaproape, Palatinele, Piazza Venezia, Colosseum-ul pe dinauntru, Pantheonul si Columna lui Traian impreuna cu baile lui Traian si ale lui Aurelian. A fost foarte interesant sa vad ruine si asezaminte de acum 2000 de ani, give or take. Am observat ca peste tot erau informatii despre Nero. Temple dedicate lui, filmulete despre el, pe Colosseum scrie Nerone, chiar si in templul lui Romulus toate exponatele erau despre Nero. Si ma mira pentru ca italienii l-au considerat un tiran si un om nebun (vezi incendiul din Roma si faptul ca si-a omorat doua dintre sotii, desi a doua se presupune ca ar fi fost iubirea vietii lui, totusi a omorat-o din bataie). Putin ciudat.

Forumul roman a fost foarte interesant, mi-a placut ca este bine pastrat si ei chiar au grija de ruinele lor si nu le lasa in paragina asa cum s-a facut la noi cu multe vestigii (au gasit ruine pe Selari in centrul vechi absolut intamplator cand reparau niste tevi, dar le-au ingropat la loc, nu cumva sa deranjeze barurile din zona, ca mai mult pentru asta este vestit Lipscaniul, nu pentru istoria sa). Forumul este imens, se intinde cam pe 3 coline dintre cele 7 pe care Roma este construita, si singurul lucru care nu mi-a placut aici a fost faptul ca mi-am nenorocit picioarele pe pietrele cu care ei se mandresc atat. Frumos loc oricum, dar nu va sfatuiesc sa mergeti vara sa il vizitati sub nici o forma pentru ca sigur o sa faceti insolatie. Sau cel putin sa aveti mereu o palarie la voi si o sticla cu apa ca altfel nu o sa rezistati. Aaaaa, si echipati-va cu bocanci pentru ca drumul e foarte greu de strabatut in adidasi/tenisi/conversi/sandale sau orice alta forma de incaltaminte cu talpa subtire. Aaaaaa, si inca un sfat, sa nu mergeti ca mine in fusta acolo pentru ca riscati accidente jenante asa cum am patit eu. Mai mult nu detaliez.

Mai mult de atat nu prea am ce sa va povestesc despre astazi. O sa pun mai multe poze care cred ca o sa fie mai relevante decat vorbaria asta multa. V-am pupat si pe maine!
 O incercare de panorama la Colosseum. Nu prea a iesit din cauza luminii si nici eu nu am avut timp sa o editez, dar promit sa revin cu editari.


Panorama din Forumul Roman.



 Panorama la Pantheon.


Arcul lui Constantin.


                                                                      Palatine


                                                               





                                                                    Muzeul Palatine.









Pisica romana in Forumul Roman uitandu-se plictisita la obiectiv. 













                                                                    Piazza di Venezia



                                                                         Pantheon




2 comentarii:

Anonim spunea...

Nice work Claudia, deja am renuntat la stirile tv dimineata....

Unknown spunea...

Nu stiu daca sa o iau ca pe un compliment sau ca pe o ironie, dar multumesc.